/Files/images/герб.jpg /Files/images/прапор 001.jpg /Files/images/Структура 001.jpg


/Files/images/uchnvske_samovryaduvannya/Учн1.JPG /Files/images/uchnvske_samovryaduvannya/Учн3.JPG

Правління учнівського самоврядування, від імені учнів, виражаючи суверенну волю учнів, дбаючи про забезпечення прав і свобод людини – учня, та гідних умов її життя, піклуючись про зміцнення учнівського самоврядування в школі, прагнучи розвивати і зміцнювати демократію у суспільстві, усвідомлюючи відповідальність перед Богом, власною совістю, попереднім, нинішнім та майбутнім поколінням учнів, приймає цей Статут – основний закон учнівського самоврядування Балаклійського НВК

Статут 1

Розділ 1
Загальні засади
Стаття 1

Учнівське самоврядування Балаклійського НВК регламентує свою діяльність на підставі нормативно-правових актів: Конституції України, Всесвітньої декларації про права дитини, Законів України "Про освіту", "Про громадянські організації", Статуту школи.

Стаття 2

Людина її життя і здоров’я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються найвищою соціальною цінністю.

Стаття 3

Учнівське самоврядування є організацією, що складається з людей , створена людьми і для людей, а учні є людьми!

Стаття 4

Рада учнівського самоврядування – добровільне об’єднання учнів, мета якого – сформувати в учнів почуття патріота України, господаря школи, класу; вміння співпрацювати на принципах партнерства, гласності, демократизму.

Стаття 5

Символами учнівського самоврядування школи повинні бути: Прапор, Герб, Гімн школи.

Стаття 6

Учнівське самоврядування відповідає структурі:

Загальні учнівські збори школи

Правління учнівського самоврядування

Розділ 2
Права, свободи, обов’язки
Стаття 7

Усі люди є вільні і рівні у своїй гідності та правах. Права і свободи людини є невідчужуваними та непорушними.

Стаття 8

Кожен, хто навчається в школі має право:

- діяти на свій розсуд, вільно висловлювати свою думку, не ображаючи при цьому гідності і свободи інших;

- за образу своєї честі і гідності подати заяву в актив школи;

- подати пропозицію в актив учнівського самоврядування;

- висувати кандидатуру, а також самовисуватися і бути обраним в будь-який орган школи;

- брати участь у будь-яких сферах шкільного життя, ініціювати будь-які форми цього життя (клуби, гуртки і т. і.);

- вибирати профіль навчання, факультативи і додаткові заняття, мистецькі гуртки , студії;

- достроково здати програму за навчальний рік і перейти в наступний клас;

- вимагати, щоб урок закінчився відразу після дзвінка на перерву.

Стаття 9

Кожен учень зобов’язаний:

- пройти курс навчання в школі;

- подати документ, що пояснює його відсутність на уроках;

- виконувати вимоги вчителя щодо підготовки до уроків;

- дотримуватися норм статуту та законів школи.

Стаття 10

Закон “Про захист честі та гідності учня школи, викладача і працівника школи”

Особистість кожного, хто працює чи навчається в школі, є недоторканою і ніщо не повинно загрожувати здоров’ю людини, обмежувати її права, ображати честь і гідність.

Образою честі і гідності людини є:

- нанесення побоїв, побиття;

- загроза, залякування і шантаж;

- вживання образливих слів, кличок;

- дискримінація за національними і соціальними ознаками;

- глузування з фізичних недоліків;

- поява в стані сп’яніння;

- добровільне прийняття на себе функції раба (“шістки”);

- здирство, вимагання;

- крадіжка;

- псування особистих речей інших людей;

- брудні наклепи, плітки;

- будь-які дії чи слова, що ображають честь, гідність іншої людини.

Стаття 11

Повноваження президента школи

Президент школи має право:

- відвідувати збори педагогічного колективу;

- разом з адміністрацією планувати виховну роботу;

- організовувати конкурси, змагання, вечори та зустрічі, брати участь у створенні клубів, гуртків, спортивних секцій;

Президент школи зобов’язаний:

- планувати та проводити збори учнівського Парламенту (чи призначає ведучих);

- розподіляти завдання між активом;

- співпрацювати з адміністрацією школи;

- виконувати вимоги Статуту школи;

- виступати на захист прав та гідності учнів школи;

- належно представляти учнівський колектив школи в інших навчальних закладах та громадських організаціях;

- контролювати роботу президентського інституту та старостату.

Стаття 12

Повноваження Прем’єр – міністра.

Прем’єр-міністр:

- є правою рукою президента школи;

- за відсутності президента виконує його обов’язки;

- допомагає президенту в здійснені ним своїх повноважень ;

- звітує президенту учнівського Парламенту та адміністрації школи.

Стаття 13

Повноваження учнівського Парламенту

Учнівський Парламент:

- керує роботою секторів;

- особисто відповідає за основні напрямки роботи самоврядування;

- збирає ідеї учнів своїх класів стосовно роботи самоврядування і представляє їх на зборах активу;

- представляє своїм класам звіти роботи Президентської Республіки.

Розділ 3
Стаття 14
Сектор «Навчання»

Завдання сектора: підвищення якості навчальних досягнень учнів школи, організація роботи з зацікавлення учнів до вивчення усі навчальних предметів, розширення кругозору, формування власного світогляду, виховання в учнів почуття відповідальності за своє навчання, старанності, потреби в знаннях.

Форми роботи:

- співпраця з учителями – предметниками, класними керівниками, активна участь в організації і проведенні предметних тижнів, предметних олімпіад;

- рейд-перевірка виконання учнями письмових домашніх завдань, щоденників; заслуховування результатів на загальношкільній лінійці згідно з планом роботи учнівського Парламенту;

- контроль результатів навчальних досягнень учнів, щомісячне рапортування про якість навчання кожного класу;

- індивідуальна робота з учнями, що навчаються на початковому рівні; допомога в плануванні їхнього робочого дня при виконанні домашніх завдань у разі потреби («буксир», «прикріплення сильнішого учня»);

- засоби покарання порушників дисципліни на уроках, виклик на учнівський Парламент, відвідування цих учнів удома, замітка до газети учнівського Парламенту;

- звіт навчальних досягнень учнів на учнівському Парламенті – 1 раз на місяць.

Стаття 15
Сектор «Дозвілля»

Завдання сектору: розвивати творчі здібності, формувати активну життєву позицію громадянина України, виховувати національну свідому повагу до символів України.

Форми роботи:

- організація допомоги в підготовці та проведенні традиційних загальношкільних свят, участь у КТС (тематичні класні години, мітинги, літературно-музичні композиції та вечори, ранки, диспути, усні журнали, виставки творчих робіт, вечори відпочинку, тематичні дискотеки);

- відповідальність за змістовну організацію відпочинку учнів класу та учнівських об’єднань;

Стаття 16
Сектор «Спортивно-оздоровчий»

Завдання сектору: формувати ідеали здорового способу життя та цінувати здоров’я людини, самоудосконалюватися, пропагувати престиж спорту.

Форми роботи:

- оформлення та проведення спортивно-оздоровчих заходів у школі;

- участь у районних змаганнях;

- робота шкільних гуртків: баскетбольного, стрілкового, веслування;

- разом із медсестрою випускати інформаційний бюлетень «Здоров’я»;

- організація та проведення КТС із питань здорового способу життя, зустріч із медпрацівниками, працівниками соціальної служби.

Стаття 17
Сектор «Редколегія»

Завдання сектору: розвиток творчих здібностей, уміння висвітлювати події у класі, школі, місті, оперативне й якісне інформаційне забезпечення житті школи, виховання активності.

Форми роботи:

- участь у конкурсах малюнків;

- бюлетені, замітки до стінгазети учнівського Парламенту;

- художнє оформлення шкільних свят;

- естетичні та художні оформлення шкільних коридорів;

- випуск шкільних газет;

- замітки до районної газети.

Стаття 18
Сектор «Порядок»

Завдання сектору: розвивати почуття відповідальності, виховувати охайність, забезпечення санітарно-гігієнічного режиму в навчальних класах протягом робочого дня.

Форми роботи:

- контроль за санітарним станом у класі;

- забезпечення чергування на постах;

- ведення графіка чергування.

Стаття 19
Сектор «Краєзнавство»

Завдання сектору: досліджувати та вивчати історію, поповнення матеріалами шкільного музею, ознайомитись з історією рідного краю, міста, школи, виховувати бережливе ставлення до історичних та культурних цінностей, відроджувати, зберігати, примножувати українські народні звичаї, обряди, свята, традиції.

Форми роботи:

- участь у краєзнавчих експедиціях та рухах української молоді;

- пошукова робота для поповнення історичними речами музею школи;

- Оформлення літопису школи;

- Догляд за парком «Пам’яті»;

- Збір і оформлення народознавчих матеріалів (старовинні пісні, легенди, казки);

- Проведення тематичних виставок, КТС.

Стаття 20
Сектор «Екологія»

Завдання сектору: вивчати природу рідного краю, бережливо ставитись до неї, збагачувати місто, в якому живемо.

Форми роботи:

- участь у природоохоронних секціях, туристично-краєзнавчих експедиціях;

- озеленення класу;

- тематичні КТС;

- виявлення випадків брутального ставлення до багатства землі;

- очищення та відновлення занедбаних джерел, струмків;

- фотографування мальовничих місць;

- опис пам’яток живої і неживої природи (джерел, ставків тощо).

Стаття 21
Сектор «Добрих справ»

Завдання сектору: об’єднання зусиль для добрих та корисних справ, виховання допомоги до старших і любові до сім’ї.

Форми роботи:

- організація та створення загонів «Милосердя»;

- допомога ветеранам Великої Вітчизняної війни та самотнім людям похилого віку;

- піклування про молодших школярів;

- організація та проведення «трудових десантів»;

- слідкування та бережливе ставлення до шкільного майна;

- організація та догляд за станом території школи та біля пам’ятників міста;

- активна допомога в проведенні ремонту класів.

Стаття 22

Самоврядування в учнівських колективах

1. Визначається загальними зборами класного колективу відкритим голосуванням.

2. Класні колективи здійснюють зв’язок із Парламентом через лідерів класів та інших членів Парламенту.

3. Колективний орган учнівського самоврядування в класі – класні збори, що проводяться не рідше одного разу на півріччя.

Стаття 23

Конференція шкільного активу

Конференція шкільного активу є формою вирішення учнівським колективом питань шкільного життя, окрім тих, що відносяться до відома адміністрації школи.

Розділ 4
Вибори
Стаття 24
Положення про вибори президента школи

Вибори президента школи:

1. Президента школи мають обирати учні 5-11 класів та вчителі школи на основі загального рівного і прямого виборчого права шляхом таємного голосування строком на два навчальні роки.

2. Право бути обраним має кожен учень 9-11 класів школи.

3. Право висувати кандидата в Президенти школи має кожен класний колектив 8-11 класів.

4. Кожен виборець має один голос.

5. Для проведення виборів створюється виборча комісія:

- реєструє кандидатів у Президенти школи;

- складає списки виборців;

- встановлює строки передвиборної компанії;

- виготовляє виборчі бюлетені;

- готує виборчі дільниці, кабіни, скриньки;

- проводить вибори;

- підводить підсумки виборів, оголошує їх.

6. Вибори вважаються дійсними за умови участі у них 50% учнів та вчителів школи.

7. Кандидат у Президенти має право створити ініціативну, яка допомагатиме вести передвиборчу агітацію.

8. Обраним Президентом школи вважається кандидат, за якого віддали голос більшість виборців.

9. Обраному Президенту школи вручається посвідчення Президента школи.

10. Обраний Президент школи складає присягу після офіційного оголошення результатів виборів.

11. Приведення до присяги здійснює директор школи.

Стаття 25

Порядок припинення повноважень Президента:

1. Повноваження Президента школи припиняються у разі:

- відставки;

- неможливості виконання своїх повноважень за станом здоров’я;

- усунення з посади порядком імпічменту;

- закінчення школи;

- у разі порушення правил для учнів, визначених Статутом школи та в разі скоєння правопорушення.

2. Президент школи може бути усунений у порядку імпічменту.

Питання про усунення Президента школи ініціюється більшістю (50%=1) парламенту.

Рішення про усунення Президента школи з посади в порядку імпічменту приймається Парламентом школи, не менше як 50% від складу парламенту.

3. У разі дострокового припинення повноважень Президента школи виконання обов’язків Президента школи на період переобрання і вступу нового Президента покладається на члена Парламенту, обраного шляхом відкритого голосування.

Кiлькiсть переглядiв: 2734